Täna vastab kodulehtede tegemisega seotud küsimustele meie veebidisainer KRISTJAN KIVISILD.

Tutvusta end natuke: miks valisid just selle ala oma tööks ja mis sulle selle juures meeldib?

Olen arvutitega tegelenud juba lapsepõlvest saadik ning põhikooli ajal tegin juba HTML baasil lihtsaid kodulehti. Seejärel on asi loogiliselt kujunenud ja suundusin IT Kolledžisse õppima. Olen ka omal käel ning koolitustel juurde õppinud. Mulle meeldib selle töö juures see, et saan luua midagi uut ning suhelda inimestega. Lisaks sellele, et meeldib luua veebilehti, hoian end kursis uute uudiste ja trendidega ning püüan seda ka inimestele pakkuda.

Mida peaksid kliendid kodulehe tellimisel teadma?

Kliendid peaksid kodulehe tellimisel arvestama mitmete asjaoludega. Esmalt loomulikult tuleb selgeks teha, millised on kliendi ootused ning mida reaalselt vajatakse. Seejärel saab juba teatud pildi ette, millele rohkem tähelepanu pöörata ja kuidas läheneda veebilehele. Kliendid peaksid andma võimalikult täpse info, mis on oluline nende jaoks ning koostöö on üheks suureks eeliseks. On  oluline, et veebileht ja ettevõtte üldine visuaalne identiteet sobiksid kokku.

Millised on peamised vead, mida kodulehtede loomisel kõige enam tehakse?

Vigu, mida inimesed veebilehte luues teevad, on mitmeid. Esmalt tooks välja selle, et kui jätkusuutlik on veebileht – ei arvestata, et kunagi tahetakse võibolla e-poodi lisaks või on turg arenenud ka väljapoole Eestit ning on vaja mitmekeelsust. Teiseks on kindlasti testimine erinevate veebibrauseritega ning seadmetega väga oluline. Veebileht peab olema responsive (telefoni- ja tahvlivaade). Väga palju kasutatakse tänapäeval nutiseadmeid, seega on see oluline koht. Kolmandaks tooksin välja SEO – see tähendab seda, kui hästi on veebileht leitav otsingumootoris. Kui tegevusvaldkond on konkurentsi aldis, siis on väga oluline, et inimesed leiaksid kiiresti üles meie veebilehe.

veebilehe tegemine

Mis on sinu arvates ühe hea kodulehe saladus?

Hea koduleht on lihtne, arusaadav ning navigeerimine veebilehel ei ole ebaloogiline ega keeruline. Inimesed on mugavad ja tahavad kiiresti üles leida vajalikku infot, kui seda ei leita, valitakse järgmine veebileht.

Telli oma organisatsioonile uus kasutajasõbralik kodulehekülg!

Pin It on Pinterest

Share This